Následující dotazník je připraven pro tisk a následné vyplnění.
Má naše škola vypracovaný plán adaptace?
□ ano □ ne
Je tento plán adaptace využíván v adaptačním období?
□ ano □ ne
Specifikuje plán adaptace konkrétní činnosti začínajícího učitele?
□ ano □ ne
Má naše škola jasně vymezeno, kdo je uvádějícím učitelem (máme vytvořený kompetenční profil uvádějícího učitele, nebo jinak popsané jeho dovednosti)?
□ ano □ ne
Má uvádějící učitel vymezeny konkrétní činnosti, které v adaptačním období provádí?
□ ano □ ne
Je průběžné hodnocení činností pravidelně vykonávanou v rámci adaptačního období?
□ ano □ ne
Má uvádějící učitel možnost vzdělávat se v oblasti mentoringu?
□ ano □ ne
Vede si začínající učitel profesní portfolio?
□ ano □ ne
Využívá uvádějící učitel profesní portfolio začínajícího učitele k jeho profesnímu rozvoji?
□ ano □ ne
Vyhodnocuje pravidelně uvádějící učitel práci začínajícího učitele formou pohospitačního rozhovoru?
□ ano □ ne
Poskytuje uvádějící učitel začínajícímu učiteli podporu pomocí koučovacích otázek?
□ ano □ ne
Poskytuje vedení školy podporu uvádějícímu učiteli pomocí práce s balančním kruhem?
□ ano □ ne
Vyhodnocuje pravidelně vedení školy práci uvádějícího učitele pomocí hodnoticích rozhovorů?
□ ano □ ne
Vyhodnocuje vedení školy adaptační období a stanoví závěry pro další období?
□ ano □ ne
V následující tajence (i online dostupné na odkazu či QR kódu) je pro Vás též připraveno zábavné luštění. Mnoho štěstí.
Model může začínajícím a uvádějícím učitelům i vedení školy také pomoci nalézt odpovědi např. na tyto otázky: