- Pozná sám sebe a uvědomí si své vlastní schopnosti, dovednosti, a na základě sebepoznání bude poznávat a vnímat začínajícího učitele.
- Bude umět začínajícímu učiteli klást otázky, které budou zaměřeny nejen na možnosti, ale také na otevřenou a pozitivní budoucnost.
- Povede začínajícího učitele k samostatnému přemýšlení, rozhodování a s ním související odpovědnosti.
- Bude adaptabilnější vůči změnám.
- Nebude říkat, co má začínající učitel dělat, ale otázkami ho povede k tomu, aby na řešení přišel sám.
- Bude umět začínajícímu učiteli poskytovat popisnou zpětnou vazbu v realizační i závěrečné fázi adaptačního období.
- Dokáže vytvořit plán adaptace pomocí metody SMART (podrobněji je uvedeno níže).
- Cíle dané adaptačním plánem bude realizovat s využitím modelu GROW (podrobněji v Doporučení pro uvádějící učitele – mentoring).
- Bude umět efektivně plánovat projekty a procesy, které nezbytně patří do adaptačního období, a efektivně dosahovat potřebných výsledků.