promyšlení výuky v rámci prvního roku své pedagogické činnosti;
promýšlení pomůcek a učebnic, které bude ve výuce používat;
seznámení se zaměstnanci školy;
absolvování všech potřebných školení (bezpečnost a ochrana zdraví při práci, školení požární ochrany);
seznámení se školním vzdělávacím programem – kapitolami společnými i těmi, které se týkají jeho aprobace;
seznámení se způsobem vedení pedagogické dokumentace – “papírové” či elektronické;
seznámení se s podpůrnými opatřeními svých žáků, jsou-li nějaké;
seznámení se s praxí spolupráce školy s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálním pedagogickým centrem, a dalšími institucemi spolupracujícími při tzv. společném vzdělávání.
Pro ZUŠ a konzervatoře je specifické například:
seznámení se s žáky (alespoň dopředu vědět, jaké bude učit ročníky), ideálně „převzetí“ žáků od jejich stávajícího učitele