Třetím přístupem pak bylo uspořádání úkolů v časové linii s vyznačením, koho se daný úkol týká (plán adaptace typu „Časová linie s odpovědností“). Příkladem je následující plán. V plánu je pečlivě oddělena odpovědnost jednotlivých aktérů i dalších osob v rámci školy. Opět se jedná o málo popisný dokument, kde je seznam činností a očekává se určitá míra samostatnosti začínajícího učitele.
Ukázka plánu adaptace – Časová linie s odpovědností.Výhody tohoto přístupu jsou:
- přehlednost úkolů,
- jasná struktura,
- efektivní rozdělení činností do měsíců – ponechaná možnost volby vhodného termínu.
Jako nevýhody se jeví:
- personální přehlcenost – obsahuje více osob, s nimiž se musí hned v počátku začínající učitel setkat,
- uvedení vícero spolupracovníků u některých činností,
- horší orientace pro uvádějícího učitele a člena vedení školy.