Uvádějící učitel by neměl být tím, který zůstává nezapojený do celoškolního dění. Předpokládáme, že je to aktivní jedinec a v souladu s nastíněnými etickými kompetencemi pozitivně ovlivňuje klima školy, je viditelnou osobností a jednou z výrazných tváří školy. Svou působnost tak směřuje nejen ke kolegům, ale také k vedení školy a rodičovské i širší veřejnosti.
- Přispívá k vytváření pozitivního klimatu školy, založeného na vzájemném respektu a sdílení společných profesních hodnot a spolupráci.
- Spolupracuje s vedením školy a přispívá k formulaci i naplňování vize školy.
- Spolupracuje s rodiči při hledání cesty k rozvoji dítěte nebo žáka.
- Zapojuje rodiče dětí nebo žáků do života školy.
Příklad indikátoru:- Nastaví se začínajícím učitelem plán spolupráce s rodiči na daný školní rok.
- Komunikuje s partnery školy a účelně s nimi spolupracuje.
- Podílí se na prezentaci a rozvoji školy.
Příklad indikátoru:- Nabízí začínajícímu učiteli témata vhodná k podpoře spolupráce s rodiči a k objasnění pedagogických záměrů školy a učitelů.
- Podporuje růst kvality vzdělávání ve své škole podporou dalších pedagogů.
- Přispívá k vytváření sebeučicí se organizace.