Zahrnují osobní vlastnosti členů vedení školy, jako jsou například zodpovědnost, kreativita, přesnost, chuť nadále profesně růst. Dále však zejména osobní dovednosti, jako jsou schopnost kooperace, kritické myšlení, práce s motivací a efektivním využitím času, které spočívá mimo jiné i ve schopnosti oddělit profesní a osobní čas, či zvládání alespoň základních dovedností týkajících se odbourání stresu.
Člen vedení školy:
- Rozvijí svůj osobní potenciál, neztrácí schopnost učit se a je schopen sebereflexe.
- Je rozhodný, za svým rozhodnutím si stojí a přijímá za něj odpovědnost.
- Projevuje kreativitu a schopnost improvizace v rámci průběhu adaptačního období.
- Zvládá vést změnu, kterou s sebou přináší nástup začínajícího kolegy do pedagogického sboru.
Příklad indikátoru:- Vytváří podmínky pro komunikaci změn z různých úhlů pohledu.
- Dokáže motivovat kolegy, aby se průběžně rozvíjeli v oblasti pedagogických dovedností, jde svým kolegům příkladem.
- Vytváří podmínky k užívání široké škály strategií, metod a forem výuky.
Příklad indikátoru:- Podporuje začínajícího učitele v rozvoji prezentačních dovedností.