Přeskočit na obsah

6.2.3 Kompetence osobnostní

Zahrnují osobní vlastnosti členů vedení školy, jako jsou například zodpovědnost, kreativita, přesnost, chuť nadále profesně růst. Dále však zejména osobní dovednosti, jako jsou schopnost kooperace, kritické myšlení, práce s motivací a efektivním využitím času, které spočívá mimo jiné i ve schopnosti oddělit profesní a osobní čas, či zvládání alespoň základních dovedností týkajících se odbourání stresu.

Člen vedení školy:

  1. Rozvijí svůj osobní potenciál, neztrácí schopnost učit se a je schopen sebereflexe.
  2. Je rozhodný, za svým rozhodnutím si stojí a přijímá za něj odpovědnost.
  3. Projevuje kreativitu a schopnost improvizace v rámci průběhu adaptačního období.
  4. Zvládá vést změnu, kterou s sebou přináší nástup začínajícího kolegy do pedagogického sboru.
    Příklad indikátoru:
    • Vytváří podmínky pro komunikaci změn z různých úhlů pohledu.
  5. Dokáže motivovat kolegy, aby se průběžně rozvíjeli v oblasti pedagogických dovedností, jde svým kolegům příkladem.
  6. Vytváří podmínky k užívání široké škály strategií, metod a forem výuky.
    Příklad indikátoru:
    • Podporuje začínajícího učitele v rozvoji prezentačních dovedností.