Škola | Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338 |
Přínos pro vedení školy | Ujasnění priorit při výběru uvádějícího učitele Plánování postupu při výběru uvádějícího učitele Podpora vedení školy při výběru uvádějícího učitele |
Proces výběru uvádějícího učitele je zpracován střední odbornou školou. Je velmi stručným a praktickým přehledem všech aspektů, které je třeba zvážit při výběru vhodného uvádějícího učitele, ukazuje jeden z možných postupů přemýšlení o této pozici, která je při adaptaci začínajícího učitele nezastupitelná. Příklad lze úspěšně využít v mateřských, základních a dalších školách.
- Zhodnocení zatím poznaných vlastností, schopností nového pedagoga na základě životopisu, motivačního dopisu, osobního pohovoru
- Stanovení okruhu možných uvádějících učitelů
- na základě shodně vyučovaných předmětů,
- na základě vyučovaných předmětů, které mají k předmětům nového pedagoga nejblíže (pokud bude nový učitel vyučovat předměty, které nikdo jiný ve své gesci nemá).
- Osobní pohovor s vybraným potenciálním uvádějícím učitelem
- Představení (pokud ještě nezná) činností uvádějícího učitele
- obsahové, týkající se podpory začínajícího učitele,
- časové, týkající se četnosti setkávání se začínajícím učitelem ve dvouletém adaptačním období.
- Motivační rozhovor k výkonu funkce
- Je podstatné, aby byl uvádějící učitel přesvědčený, že danou roli chce vykonávat.
- Stanovení termínu setkání uvádějícího a začínajícího učitele
- moderované ředitelem, popř. zástupcem, tj. v triádě.