Škola | Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338 |
Přínos pro začínajícího učitele | Sebehodnotící dotazník jako příležitost k sebepoznávání Plánování profesního rozvoje začínajícího učitele |
Příklad sebehodnotícího dotazníku k reflexi pololetí školního roku je zpracován střední odbornou školou. Obsahuje otázky pro začínajícího učitele a lze jej přímo využít i v ostatních školách. Je zaměřen na reflexi práce začínajícího učitele v předchozím pololetí školního roku. Vychází z předpokladu, že začínající učitel má stanovený cíl, případně i více cílů pro dané pololetí – ty se mohou vztahovat k práci s žáky, k vedení vyučovacího procesu, k hodnocení výsledků vzdělávání, ke komunikaci se žáky apod. Dosažení těchto cílů za pomoci otázek uvedených v dotazníku začínající učitel reflektuje, čímž dochází k popisu jeho silných i slabých stránek a postupně se tak připravuje k plánování svého dalšího profesního rozvoje.
Jméno a příjmení:
- Co bylo Vaším cílem / Vašimi cíli v uplynulém pololetí
- Jak se Vám podařilo tento cíl / tyto cíle naplnit?
- Co bránilo v naplňování Vašich cílů?
- Co se Vám v uplynulém pololetí v práci podařilo? Kdo Vám nejvíce pomohl?
- Co se Vám naopak v uplynulém pololetí příliš
- Za co jste v uplynulém pololetí nebyli oceněni a chtěli byste být?
(správce odborné učebny; správce majetku; vedoucí metodické, předmětové komise; výuka dvou a více předmětů, ročníků v jedné třídě; výuka ve třídě s více jak třiceti žáky; mimořádná činnost pro školu atd.)
- Jaký je Váš cíl (jsou Vaše cíle) pro nadcházející pololetí?
- V jaké oblasti se chcete nadále vzdělávat?
- Čemu byste se chtěli v nadcházejícím školním roce ještě v práci věnovat?
- Co byste doplnili?
Datum a podpis: