Plán ukazuje jasné promyšlení jednotlivých činností ve vazbě na termín, kdy by měly být vykonávány. Není tvořen pouze pro začínajícího učitele, ale i pro další aktéry adaptace. V ukázce se jedná pouze o výsek celého plánu adaptace. Podobně uspořádané plány adaptace najdete v kapitole XI. modelu.
Ukázka plánu adaptace – Měsíční s triádou.Mezi výhody tohoto uspořádání patří:
- jasné rozdělení činností na jednotlivé aktéry adaptace,
- funkční a snadno kontrolovatelný obsah pro všechny,
- srozumitelné a konkrétní zpracování.
Jako nevýhody se jeví:
- nejasné souvislosti mezi činnostmi začínajícího učitele, uvádějícího učitele a člena vedení školy,
- místy až přehlcenost textu,
- potřeba stanovit včas konkrétní termíny např. náslechů v hodinách atd.,
- chybějící prostor pro zaznamenání splnění úkolu