Škola | Mateřská škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor |
Přínos pro začínajícího učitele | Srozumitelné uvedení očekávání od vedení školy Přehled všech plánovaných aktivit v daném školním roce Orientace v rolích (uvádějící učitel, začínající učitel, vedení školy) |
Uvedený plán adaptace poukazuje na kontinuitu mezi strategickými cíli školy a konkrétním procesem adaptace daného začínajícího učitele. Přináší popis všech očekávání, která má vedení školy od začínajícího učitele v podobě konkrétních činností, aktivit apod., což pomůže s přípravou na sebereflexi a následné vyhodnocení celého adaptačního období.
PLÁN ADAPTAČNÍHO OBDOBÍ 2019–2020
STRATEGICKÉ CÍLE PODPORY ZAČÍNAJÍCÍHO UČITELE (ZU)
Seznámení s organizací vzdělávacího procesu, kompetence školy v kontextu s jiným způsobem organizace, filozofie školy, hlavní strategické cíle
- Párové vzdělávání, plánování v týmu
- Podpora profesního rozvoje pedagogů – plán profesního rozvoje, portfolio
- Seznámení s dokumenty školy – Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (ŠVP PV), postupné zaškolení k samostatné tvorbě třídního vzdělávacího programu (TVP) – stanovení cílů pro vlastní vzdělávání, metody a formy vzdělávání dětí předškolního věku, individualizace ve vzdělávacím procesu, sledování vzdělávacích pokroků u dětí a jejich záznam, evaluační činnost směřující k nastavení dílčích cílů, komunikace se zákonnými zástupci, práce v týmu
- Získání potřebných praktických dovedností, samostatné plánování dle ŠVP PV, posílení odborných znalostí v oblasti metod, přístupů ve vzdělávání a výchově dětí předškolního věku, podpora jednotlivých kompetencí, aplikace v praxi
- Individualizace vzdělávání v mateřské škole (MŠ) – pedagogická diagnostika, portfolio dítěte jako nástroj sledování vzdělávacích pokroků dítěte a nástroj na formativní hodnocení
- Spolupráce s rodinou – seznámení s nástroji, metodami, formami