Přeskočit na obsah
Domů
Model
Cesta
Začínající učitel na startu
První kroky v novém prostředí
První setkání s dětmi, žáky
Vzájemné návštěvy
První setkání s rodiči
Reflektivní setkání v triádě
Plán profesního rozvoje
Práce na profesním portfoliu
Reflexe adaptačního období
Co dál? Cesta učitele nekončí…
Navigační menu
Navigační menu
Domů
Model
Cesta
Začínající učitel na startu
První kroky v novém prostředí
První setkání s dětmi, žáky
Vzájemné návštěvy
První setkání s rodiči
Reflektivní setkání v triádě
Plán profesního rozvoje
Práce na profesním portfoliu
Reflexe adaptačního období
Co dál? Cesta učitele nekončí…
Co dál? Cesta učitele nekončí...
Příklady inspirativní praxe
Plán adaptace
Příklad – „nepříklad“ adaptačního období učitele v MŠ
Rozvojový rozhovor – komunikace s rodiči
Rozvojový rozhovor – využití poznatků ze semináře
Rozvojový rozhovor – sebereflexe učitele
Hodnocení výsledků vzdělávání
Adaptační program a plán adaptace
Příprava plánu adaptace na 2. školní rok z pohledu vedení školy
Využití balančního kruhu při vedení rozvojového rozhovoru
Spolupráce základní školy a studentů pedagogické fakulty
Přijímání neznámých učitelů do školy
Čas vedení školy na nového kolegu
Triáda – příklad komunikativní kompetence vedení školy
Kolegiální podpora – záznamový arch
Supervize
Plán adaptace
Plán osobního rozvoje v základní a střední škole
Plán adaptace
S čím za kým v naší konzervatoři?
Adaptační plány pro různé skupiny začínajících učitelů
Hodnoticí rozhovory
Plán profesního rozvoje
Plán profesního rozvoje
Proces výběru uvádějícího učitele (vhodný i pro ostatní typy škol)
Činnosti uvádějícího učitele v adaptačním období začínajícího učitele
Jak zajistit podporu adaptačního procesu ve škole – podpora triády
Více z Modelu
Úvod
Jaké důležité činnosti realizuje vedení školy (ředitel či zástupce ředitele) v adaptačním období?
Co vedení školy potřebuje k tomu, aby bylo možné tyto činnosti vykonávat? Jaké existují formy podpory?
Koučování
Jak konkrétně může koučování podpořit vedení školy?
Co důležitého získá člen vedení školy?
Podrobnější specifikace některých metod
Metoda SMART
Model GROW
Popisná zpětná vazba
Více příspěvků
Koučovací rozhovor a kladení otázek
Plán profesního rozvoje
Jak na zavedení plánů profesního rozvoje
Spolupráce s vysokými školami v otázce začlenění začínajícího učitele v adaptačním období
Možná úskalí navrhované spolupráce škol a návrh řešení
Příklady inspirativní praxe, které se týkají této kapitoly
Seznam použité literatury